21 GÜNLÜK BAĞIMLILIK DETOXU

23:48

Herkese Merhabalar,

Biliyorum uzun bir ara verdim ama çok güzel fikirlerle geri döndüm, umarım seninle kaldığımız yerden devam edebiliriz.

Gelelim yazımın sebebine.

Instagramdan beni takip edenler bilir, 21 gün boyunca bir bağımlılık detoxu yaptım ve günlerimi de sizinle paylaşmaya çalıştım.


Neden böyle bir şey yaptım?

Önce şekerden başlayalım, normalde çok şeker tüketen biri değildim ta ki işe başlayana kadar. İş yerinde yapılan doğum günü kutlamaları nedeniyle hayatım boyunca yemediğim kadar pasta yemeye başladım. Böylece giderek daha fazla şeker ihtiyacım doğdu ve günde küçük de olsa tatlı bir şeyler yemeye başladım. Aynı durum kahvede de oldu. İş temposuna ayak uydurmaya çalışırken (bir de 7.30 da mesaiye başlayan biriyim 🙈) gereğinden fazla kahve içmeye ve içtiğim kahvenin de giderek yararını görmemeye başladım. Bu nedenle aslında başta sadece şeker detoxu olarak çıktığım yolculuk bir bağımlılık detoxuna dönüştü. 

Nedir bu bağımlılık detoxu?

Açıkçası bu benim uydurduğum bir terim. Amaç vücuda kötü gelen ve bir zaman sonra bağımlılığa sebep olan maddelerden 21 gün boyunca vücudumu temizlemek.

Maddeler,
Şeker
Kafein (Çay, Kahve)
Alkol (Zaten şeker detoxu alkolü de içermekte)
Nikotin (Sigara içenler bence zaten bırakmalı ama detoxa yazmamın sebebi şu "arada bir içenlerden"sen 21 gün boyunca sigaradan da vazgeç ki vücudun tam olarak temizlensin)

Şekerin vücuda iyi gelmediğini, belli başlı kilo sebeplerinden olduğunu çoğumuz biliyoruz. Bunların üstüne bir de bağımlılık yaptığına dair fikirler var. Hatta aşağıdaki video çok net ve güzel bir şekilde anlatmış.


Peki neden kafein? Bizi sıcak yatağımızdan çıkarmaya yarasa da kafein bir uyarıcı olduğundan tükettikçe daha çok ihtiyacımız oluyor ve giderek daha yorgun hissetmeye başlıyoruz. Eğer sen de kahvesiz yapamayanlardansan, kahve senin için keyiften çok ihtiyaç haline geldiyse bence bu detox vücuduna ve beynine çok iyi gelecek. Aşağıda daha detaylı bir video da mevcut,



Alkol ve nikotinin vücuda olan zararlarını hepimiz biliyoruz zaten, o nedenle bu detoxta olması gerekir diye düşündüm. 

Bir alışkanlığı oluşturmak için 21 gün gerekiyor, işte bu sebeple 21 gün boyunca bu zararlı maddelerden kendimi uzak tutup vücudumu onlara daha az muhtaç hale getirmeye çalıştım.


Gelelim neler yaşadığıma,

Neler yaşamadım ki!! 🙈

İlk hafta;

Şeker beni ilk günler çok zorladı. Hep bir şeyler atıştırmak isteğini badem ve incirle karşılamaya


çalıştım.
Kafeinsizlikten ilk hafta hep baş ağrısı yaşadım. Haftanın sonlarına doğru o baş ağrısı geçti neyse ki. Kafein sindirim siteminin çalışmasına yardımcı olduğundan ilk haftalar yediklerimi sindirmede tek başınaydım o nedenle yavaşladı. İlk haftanın sonlarına doğru cildim düzeldi, şekerin tetiklediği sivilceler ve yağlanma en aza indi. 




İkinci hafta;


Şeker ihtiyacım neredeyse olmamaya başladı. Elma hem uyandırıcı hem de doğal şekeriyle en iyi arkadaşım oldu. Bu sırada ofiste doğum günü kutlamaları tüm hızıyla devam ediyordu ama ben yılmadım 😅.
Bir bardak yeşil çay bile içememek üzüyordu gerçekten. Baş ağrısının geçmesiyle beraber kafeinsizliğin faydalarını görmeye başladım. Artık sabahları daha rahat uyanmaya ve daha az uykuya ihtiyaç duymaya başladım (normalde 8 ken 6-7 saat yetti). Sabahları yüzüm şiş uyanırım, bu da azaldı (tuz tüketimine bağlı olduğu için tamamen gitmesi beklenemezdi 😏)

Üçüncü hafta;

En kolay haftam buydu. Canım artık ne şeker ne kahve çekti. Yeşil çayın yerini kuşburnu aldı, bol bol da su içtim. Aynada çok daha ince göründüğümü fark ettim. Detoxun başında ve ya sonunda tartılmadım, kilo için yapmadım zaten ama karnımın düzleştiğini ve belimin inceldiğini söyleyebilirim. Kafein vücutta su tuttuğundan bu üç hafta sonunda ödem atarak cildim daha sağlıklı görünmeye başladı. 










Sonuç olarak bu detox başlarda zorlasa da bana çok iyi geldi. Vücudum temizlendi ve hafifledi. 

Eğer sen de yapmayı düşünüyorsan hiç bekleme hemen başla. Sonuçlarını görünce keşke daha önce başlasaymışım diyeceksin.

Herkese sağlıklı günler,

Sevgiler,
by hazi 💋












KaydetKaydetKaydetKaydet

You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts