GÜNLÜK VE HAFTALIK CİLT BAKIM RUTİNLERİM

05:52


Hellloo bayadır yazmıyorum farkındayım, güya doğum günümden sonra yazdığım yazıda daha çok yazacağım diyip 4 ay sonra yazmam da komik oldu. O yazımı okumayanları buraya alalım.

Genelde çok ürün paylaşmayı sevmiyorum, bir ürünü tavsiye edeceksem onu en az 3-4 ay kullanmam lazım (en azından cilt bakımı ürünlerinde) o yüzden 1 ay boyunca cilt bakımı adı altında yüzüme neler sürüyorum onları anlatayım dedim. Bu rutinimi en az 5 yıldır uyguluyorum ürünler değişebiliyor ama cildimin stabil kalmasını bu rutine borçluyum diyebilirim.

Biraz cildimden bahsedeyim; yüzüm karma, gerekli temizliği yaptığımda gayet iyiyken en küçük ihmalde siyah noktaya çok meyilli. Bir de üstüne hassas (ergenliğimde yüzüme bocaladığım şeyle sağolsun :)). Bu nedenle cildime sürdüğüm her şeye aşırı dikkat ediyorum, yeni aldığım bir şey varsa 2 hafta boyunca gözlemleyip cildime iyiliğinden çok zararı mı var anlayıp o üründen tam olarak emin olmuyorum. Ama tabii ki herkesin cildinin dinamiği çok farklı bu nedenle örnek olarak paylaştığım bu ürünler sana iyi gelmeyebilir.

Ürünlerin üstüne tıklayarak sitesine gidebilirsin.

GÜNLÜK RUTİNİM

Günlük rutinimde cildime çok fazla bir şey sürmeyi sevmiyorum. Çünkü hem parlama hem de ağırlık yapabiliyor. 
Gündüz cildimi sadece suyla yıkıyorum. Gece yatmadan cildimi tamamen temizlediğimden sadece su yeterli oluyor. Sonrasında gül suyu ile tonikliyorum. Cildim toniği emince güneş koruyucu etkili yüz kremimi sürüyorum. Cildinin tipi ne olursa olsun günlük rutinine güneş kremini eklemeni tavsiye ederim. Sivilcelerinin bile daha çabuk iyileştiğini göreceksin. Ben Yves Rocher'in Detox Etkili 50 GKF yüz kremini kullanıyorum. Nemlendirmesi benim için yeterli geldiğinden ayrıca bir nemlendirici kullanmıyorum. Son olarak da Origins'in Ginzing göz kremini kullanıyorum. 


Akşam makyajımı micellar su ile temizledikten sonra cildimi Neutrogena'nın Visibly Clear peeling jeliyle yıkıyorum. Bu peeling günlük kullanıma uygun ve benim cildime tam uyuyor. Sonrasında tonikleyip göz kremimi sürüyorum. Cildimin ihtiyacına göre acil durum kurtarıcılarıma (en sonda;)) danışıyorum.

HAFTALIK RUTİNİM

Yoğun bir haftayı bitirdikten sonra sanki tüm hafta bakmamışım gibi pazar akşamını da cildime adıyorum. Buhar banyosu yapıp gözenekleri açtıktan sonra cildimin hassasiyetine göre ya kahveli peeling ya da günlük kullandığım temizleyicimi kullanıp, cildimi derinlemesine temizliyorum. Gözenekler kapanmadan burun bantlarından kullanıp burun kenarlarında dolmuş olabilecek gözenekleri temizliyorum. Sonrasında detox maskemi uyguluyorum. Ardından tonikleyip göz kremi ve kapanış.

ACİL DURUM KURTARICILARIM

Bu ürünleri akşam yatmadan önce kullanıyorum. 

Sudocrem: İçeriğinde çinko var ve sivilceler çinkoyu sevmeez. Aslında pişik kremi olan bu ürünü tam sivilcen çıkacak gibi hissettiğinde ve sadece sivilcenin üstüne sürmen gerekiyor, eğer zamanı tutturamazsan bir işe yaramaz. 

Madeccasol: Cilt yenileyici özelliğe sahip öyle ki benim Burcu Esmersoyvari el yakma olayımdan sonra kendisiyle daha da bir haşır neşir olduk. Bu ürünü ise sivilcen çıktı sudocrem için geç kaldın hatta bir de dayanamayıp sıktın ve iyileşmesini bekliyorsun kısmında sivilceni bir gecede kurutuyor. Üst üste iki gün sürme cildini kurutabilir. Bu ürünü de sadece sivilcenin üstüne sürmelisin.


Nip + Fab Glycolic Fix Yüz Pedi:  Bu ürünle tanıştığım güne şükürler olsun o kadar seviyorum. İçeriğindeki glikolik asit ciltteki ölü deriyi resmen yiyor ve ışıltılı parlak bir cildiniz oluyor, hatta uzun vadede ciltteki lekeleri de geçiriyor. Ben bu ürünü 2-3 güne bir akşamları tonik yerine kullanıyorum. Cildini yenilediğinden gündüz güneş kremi sürmeden asla ama ASLA çıkmaman lazım. Yoksa yeni lekelerin olabilir. Öyleki ben genellikle kış ayları hatta kışın bile yağmurlu günlerin öncesi gecesi kullanıyorum. 
Bu ürünün 2 çeşidi var biri %2 diğeri %5'lik glikolik asit içeriğe sahip benim kullandığım %2 lik olanı alıştırarak %5 liğe geçilebilir ama tavsiye önce %2 likle başlaman. Hatta cildinin küçük bir bölümünde deneyip öyle kullanmaya başlayabilirsin.



Cildime kullandığım tüm ürünler bunlar. Olabildiğince doğal olmasına ve SLS, paraben gibi ürünler içermemesine dikkat ediyorum. 

İyi bakımlar,

Sevgiler,
hazi 💋

You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts