İNSAN MÜHENDİSLİĞİ

10:59


Merhaba, bu ay size çok beğendiğim, adeta başucu kitaplarına örnek sayılabilecek bir kitaptan bahsetmek istiyorum. Kitabın adı başlıktan da anlaşılacağı gibi İnsan Mühendisliği ve yazarı Nüvit Osmay. Kitap Nüvit Osmay'ın makalelerinden oluşuyor. Ayrıca içeriği dolayısıyla Türkçenin en çok alıntı yapılan kitaplarından biri.

Neden bu kitabı okumak istedim? 
Mezun olmaya yaklaşırken etrafımdaki insanlardan iş dünyasına hazırlayan kişisel gelişim, beden dili vs. kitapları oku lafları işitiyordum ve tamam dediğim anda bir çok kitapla karşılaştım. Bir ara tam vazgeçiyordum ki bu kitapla karşılaşınca birçok şeyi bana toplu olarak verebileceği kanısına vardım.

Nüvit Osmay kimdir?
Kendisi 1910 yılında doğmuş bir makine mühendisi. Yıllarca mesleğini yerine getirip 1969 yılında emekli olduktan sonra 1980 yılına kadar Bilim ve Teknik dergisinin editörlüğünü yapmış. Ayrıca yıllarca D.K.D (Düşün, Konuş, Dinle) Toplum Önünde Söz Söyleme kursları vermiş. Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme kitabının yazarı ünlü kişisel gelişimci Dale Carnegie ile tanışma fırsatı bulup bütün kurslarına katılarak öğretmen sertifikası almış. 

Öncelikle kitabın ismi size itici gelmesin ve yazarın da mühendis olması kitabın mühendislikle ilgili olduğu fikrini aklınıza getirmesin. Açıkçası kitap sosyal yaşamdan iş yaşamına her zaman elinizde bulundurmak isteyebileceğiniz bir rehber niteliğinde. Zaten kitabın ikinci başlığı bu durumu özetliyor: Hayat karşısında İnsanın Kendisi ve Çevresi.

Kitap 3 ana başlıktan oluşuyor. Bu başlıklar
1. İnsan, Çevresi ve İşi
2. İnsan Amir Rolünde 
3. İnsan, Lider Rolünde
Başlıklardan en uzunu birincisi ve dinlemekten tutun kitap seçmeye kadar hayatımızda hep merak ettiğimiz konulara değiniyor. Diğer iki başlık ise iş dünyasında size yol gösteriyor. 

Buraya kadar kitabı adeta bir ders kitabıymış gibi bahsettiğimin farkındayım ama aklınızda kesinlikle öyle bir kanı oluşmasın çünkü kitabı güzel kılan değindiği konulardan çok bu konuları anlatma biçimi. Çünkü konuyu anlatırken hem çok güzel örnekler veriyor (bazıları yaşanmış) hem de konunun sonunda o konuyla ilgili ünlü insanların (bu insanlar bilim adamı, yazar ya da politikacı olabilir) sözlerini paylaşıyor.

Kitapta en çok sevdiğim başlıklar,
Düşünmek Nasıl Öğrenilir?
İyi ve Tesirli Bir Konuşma Yapmak İçin Öneriler
Geleceğin suçlusunu yetiştirmenin on basit kuralı
Alışkanlıklarınızdan Nasıl Yararlanabilirsiniz?
Atatürk'ün yaşam felsefesi

Herkesin okuması ve kitaplığında bulunması gereken bir kitap.
Kitabı bitirdiğinizde ise hiçbir zaman rafa kaldırıp evet bitirdim diyemiyorsunuz bu nedenle de gerçek bir başucu kitabı.

İyi okumalar.

Ayrıca internet üzerinden almak isteyenler aşağıda paylaştığım linkten kitabı bulabilirler.
http://www.dr.com.tr/Kitap/Insan-Muhendisligi/Nuvit-Osmay/Egitim-Basvuru/Kisisel-Gelisim/urunno=0000000114080 

You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts