KEFİRLİ SMOOTHIE

06:45

Havalar ısındıkça smoothie yapma olasılığı giderek artıyor. Ben de hem severek yaptığım lezzetli ve sağlıklı smoothie tarifimi paylaşayım hem de yeni oyuncağımdan biraz bahsetmiş olurum dedim.




Malzemeler,

1 su bardağı kefir
1 orta boy muz
3 yemek kaşığı yulaf
1 yemek kaşığı chia tohumu
1 blender


Malzemelerin hepsini kefir en son konacak şekilde blenderın içine koyup bir güzel karıştırıyoruz ve smoothiemiz hazır. Afiyet olsun😋





Peki besin değerleri neler,

1 Porsiyon Kefirli Smoothie Besin Değerleri,
392 kcal
Karbonhidrat: 58,8 gr
Protein: 11,82 gr
Yağ: 12,05 gr



Bu tarifi isterseniz kefir yerine süt ya da yoğurt ile süt ürünü sevmeyenler hindistan cevizi sütü ya da badem sütü gibi alternatiflerle yapabilirsiniz ama benim tavsiyem günlük öğününüze ya da hayatınıza kefiri dahil etmek. Şahsen ben süt sevmeyen yoğurda bayılan ama bir kaşığıyla uykusu gelen biriyim ama kefir hem yoğurdun verdiği uykuyu vermiyor hem de bir sütten çok daha fazlasını sağlıyor. Tekrar moda olan, yüz kremlerine bile konuk olmaya başlayan probiyotiklerin en ulaşılabilir hali kefirde mevcut. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve folik asit, fosfor ve B12 içeriyor (Bay bay alzheimer 🙋). Ayrıca bulabiliyorsanız doğal kefir mayası bulup evde kendiniz yapmanız en mantıklısı.

Kefiri bu kadar övdüğüme göre biraz da başka bir şey öveyim 😌 (Övmek için yaşayanlar karikatürü gelebilir buraya bir kaç tane)


Smoothie yapmayı sevdiğim için bana bir blender lazımdı. Ben de rengine, termosuna ve basitliğine kanıp ev arkadaşlarımı da kandırıp gidip bir Vestel On The Go aldım ama bu kadar başarılı olacağını beklemiyordum açıkçası. Sadece blenderim olsun çok amaçlı mutfak robotlarına gerek yok ben smoothie yapayım, ayran yapayım (hatta ayranı kefirden yapayım-kefirle kafayı bozmak 😐) diyorsanız ve blenderınız yoksa tavsiye ederim. Bıçağı da gayet keskin mesela ıspanaklı smoothie yapınca yaprak yaprak ıspanak gelmiyor ağzınıza.


Tekrar afiyet olsun 👋

Sevgiler,
hazi 💋

KaydetKaydet

You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts